Arcuirea

Instrucțiuni

Pasul 1

  • Stai în picioare și apropie ambele palme de mușctii tăi lombari, adică ăia de la baza spinării.

Pasul 2

  • Strânge pumii la spate, apropie-i și împinge-i în mușchii lombari, cu monturile de la degete îndreptate înspre față.

Pasul 3

  • Acum, din poziția asta, lasă-te cu capul pe spate cât poți de mult și flexează puțin picioarele.

Pasul 4

  • Deschide gura și ochii cât de mult poți tu. Și ai grijă să nu te vadă nimeni, ca nu cumva să rămâi fără prieteni care nu te acceptă așa cum ești. Glumesc.

Pasul 5

  • Acum inspiră cât de mult aer poți pe gură și dă-l afară tot pe gură, în timp ce stai în poziția asta cu capul aplecat pe spate și cu ochii și gura larg deschise.

Alte instrucțiuni

  • Dacă n-ai înțeles exact cum se face această tehnică, îți arăt în acest clip video.
  • Ca mică recomandare, fă 10 astfel de respirații în poziția aplecat pe spate, cu pumnii rezemați în mușchii lombari și cu gura și ochii larg deschise.
  • Dacă începi să tremuri, este în regulă, e de bine. Înseamnă că începi să-ți detensionezi corpul și începi să-ți destinzi sistemul nervos atât de stresat și încordat de cerințele nenaturale ale societății în general. Felicitări!
  • Poți să faci tehnica arcuirii cu 10 respirații de 2 ori pe zi. Dimineața înainte să-ți începi ziua și seara înainte de culcare. Dimineața te ajută să-ți dezmorțești mușchii după dormit, iar seara te ajută să-ți detensionezi mușchii după o zi de lucru sau ce faci tu pe parcursul unei zile.

Când te ajută această tehnică

  • Când te-ai hotărât că vrei să te poți exprima liber, să deschizi gura și să vorbești liber fără să mai simți noduri în gât și abdomenul încordat când vrei să spui ceva în public sau cuiva anume.
  • Te ajută la exprimarea mai liberă a cuvintelor, a limbajului trupului și a energiei dacă ții discursuri organizate într-un club de vorbit în public, cum ar fi ToastMasters, clubul care se găsește în majoritatea orașelor. Caută-l pe Google în orașul tău.
  • Când vrei să-ți detensionezi corpul după un efort care a necesitat concentrare și încordare sau încrâncenare.

În ce condiții se poate face

  • Oricând, dar recomand să o faci dimineața și seara.
  • Fă această tehnică în camera ta, în natură sau unde ai un spațiu liber și puțină intimitate.

Cum funcționează Arcuirea

Tehnica arcuirii îți întinde, destinde și detensionează mușchii și sistemul nervos. De-a lungul vieții, trecem printr-o tornadă de evenimente care lasă cicatrici și amprente în mușchii și în sistemul nostru nervos sub formă de tensiune, încordare și energie blocată.

Pentru că nah, nu se pune accentul pe relaxarea și masajul zilnic. Toți gonesc încordați nonstop după cai verzi pe pereți. Și ajung foarte extenuați și încordați.

Această tehnică te ajută să te eliberezi, să deschizi “porțile de fier” ale sistemului tău nervos încordat. După ce faci această tehnică un timp, energia va curge mai liberă prin tine, pe verticală, din creștetul capului până în picioare și apoi în pământ. Iar tu vei avea un corp mai relaxat atunci când vorbești și interacționezi cu oamenii.

Din experiența personală

Ritualul de dimineață

Mai obișnuiesc să fac acest exercițiu dimineața, ca parte din gimnastică, ca să-mi completez gama de exerciții care îmi antrenează corpul.

La vorbitul în public

Mai făceam acest exercițiu și înainte să vorbesc în fața a 20 - 30 de oameni cu un discurs pregătit de acasă în cadrul clubului ToastMasters Iași.

În pădure

În pădure sau într-un loc cu multă vegetație îmi place să fac acest exercițiu pentru că respir aer curat și natura îmi armonizează și îmi curăță câmpul energetic din corp și aura.