Urmărirea respirației

Instrucțiuni

Pasul 1

  • Așează-te undeva confortabil.

Pasul 2

  • Începe să inspiri și să expiri aer pe nas în plămâni și în abdomen. Respiră cât de adânc și profund poți tu.

Pasul 3

  • Simte ca și cum ai un balon în interiorul tău. Iar când aerul intra în plămâni și în abdomen, simte cum acel balon se umflă. Apoi când expiri aerul, fii atent și conștient cum balonul se dezumflă și parcă ceva împinge aerul afară din tine.

Alte instrucțiuni

  • Ține-ți atenția pe pereții balonului, în interiorul tău.
  • Simte în interiorul tău cum aerul alunecă pe pereții balonului din interiorul tău.
  • Simte acea senzație plăcută de umflare și dezumflare a balonului. Se simte plăcut, parcă ceva te mângâie și te masează pe interior.
  • Simte cum aerul alunecă prin nări, apoi prin gât, mai departe în plămâni și în abdomen.
  • Imaginează-ți aerul care intră în tine ca o săgeată făcută din aer. Când inspiri săgeata de aer, ține-ți atenția în vârful ei și urmărește-o peste tot pe unde trece prin interiorul tău. Urmărește cu atenția ta aerul care intră și îți umple organele prin care respiri. Simte senzațiile.

Când te ajută această tehnică

  • Când ai nevoie să te calmezi rapid.
  • Când ai emoții foarte mari și simți că o să dai greș.
  • Când ai nevoie să-ți liniștești mintea și trăirile emoționale.
  • Când ai nevoie să fii stăpân pe tine.
  • Înainte de a te întâlni cu o persoană care știi că o să te provoace și o să te facă să reacționezi nervos.
  • Când vrei să te relaxezi și să scapi de agitația lumii exterioare.

În ce condiții se poate face

  • Poți să-ți urmărești respirația oricând, dar îți sugerez să începi acasă, în liniște, ca să poți fi atent la ceea ce simți.
  • Oriunde, dar știm amândoi că într-un spațiu liniștit și intim e cel mai ușor să te concentrezi.

Cum funcționează Urmărirea respirației

Respirația este centrul vieții tale. Toată viața ta se învârte în jurul respirației. Dacă nu mai respiri, te-ai dus. Dacă respiri, primești darul a continua să trăiești.

Dacă respiri rapid și agitat, în tine se va crea un haos, iar tu ești precum respirația ta. Ritmul gândurilor și emoțiilor tale este dictat de respirația ta.

Dacă respiri foarte lent, să zicem că inspiri timp de 5 secunde și expiri aerul timp de alte 5 secunde, devii foarte calm, relaxat, iar corpul tău primește semnalul că se simte în siguranță. Atunci simți că plutești.

Atunci când suntem într-un pericol respirăm foarte repede, sacadat și scurt. Pe de altă parte, atunci când ne relaxăm într-o baie fierbinte, respirăm foarte lent și profund (recomandat).

Secretul este că poți inversa procesul dacă ești destul de conștient și prezent în acel moment. Dacă de exemplu ești într-o situație care îți creează emoții mari și te neliniștește, poți să-ți schimbi starea de spirit și gândurile schimbându-ți ritmul și profunzimea respirației.

Iar într-o zi, vei descoperi că poți fi calm și stăpân pe tine într-o situație care înainte era agitată. Doar având grijă să fii atent la respirația ta, să ți-o urmărești, să simți cum intră și iese aerul din tine.

Atunci când atașezi atenția ta la aerul care intră și iese din tine, practic impregnezi cu lumină și conștiință aerul care intră în tine. Îi schimbi calitatea, iar corpul tău se va simți mângâiat pe interior de o substanță magică: aerul + atenția ta. Pentru că aerul nu este făcut doar din oxigen și ce mai are el. Aerul are energie și inteligență proprie. Ceva misterios, tăcut și nevăzut stă în spatele aerului: Dumnezeu.

Din experiența personală

Când merg pe stradă

Când merg pe stradă și îmi amintesc, încep să-mi urmăresc respirația ca să mă mențin cât mai mult în momentul prezent, fără să-mi las mintea să hoinărească la tot felul de evenimente. E important ca atunci când faci orice lucru, să te dedici cât mai mult acelui lucru și să nu stai cu mintea în altă parte.

La masă cu un prieten

Atunci când sunt la un suc cu un prieten, am momente în care îmi urmăresc respirația pentru a deveni conștient de ce simt în interacțiunea cu acel om. Și pentru a-i oferi spațiu omului din fața mea, fără să-mi las mintea să-l judece și să-i pună etichete pentru ceea ce spune sau cum arată. E important să-ți ții mintea în frâu lăsând-o fără atenția ta, adică fără energie de ronțăit. Pentru că îți trimiți atenția să facă altceva, mai important: să-ți urmărească respirația.

Gaura neagră a ecranului digital

Știm bine că atunci când stai mai mult la laptop, parcă te hipnotizează, nu mai ești conștient de corpul tău, de ce faci și de momentul prezent. Poate doar foarte puțin dacă ești norocos.

Eu lucrez la laptop de ceva timp și mi-am luat responsabilitatea de a avea grijă de mintea și de energia mea când stau la laptop. Așa că îmi urmăresc respirația ca să revin în momentul prezent și să-mi scot ochii din gaura neagră care are o atracție atât de puternică pentru atenția mea.